søndag 23. november 2014

Mens vi venter.......


Ja det er nesten bare å beklage altså.....men snart klarer jeg ikke å vente lengere med å bringe jula inn i hus :) Jeg klarte bare ikke å dy meg med å flørte litt med rødt når den gamle kjøpmannshylla flyttet hjem på kjøkkenet her. I år er det denne som skal gjøre stas på kjøkkenet og tallerkenhyllen tar seg en liten pause :) Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på den her inn før.....men nå er den altså her og jeg gleder meg til å fylle opp med glasskrukker fulle av julegodt....:)


 Gamle franske og svenske tekstiler skal få vise seg litt frem ved å henge på denne måten :)Nydelig rødstripet lin med broderte monogrammer...min store "svakhet"...:)



 Jada peppekaker har vi begynt med for en stund siden....det er jo nå de smaker :) Om ikke lenge skal både pepperkakehus og hjerter bli produsert....Når det er i hus...ja da er det skikkelig JUL i huset :)










Om ikke mange dagene nå skal både julestjerna og amarylliser finne seg til rette her.....da er offisielt ventetiden over og jula smyger seg inn i hver en krok i vårt hus :) Takker for alle herlige besøk i julebutikken denne helgen, jeg bare storkoser meg ved å møte så mange koselige mennesker .
Neste helg blir det igjen åpent med noen fine møbelskatter som kommer for salg....:)

                                             God ny uke alle sammen !

                                              KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. I love the white and red and I am with you-I have not decorated yet for Christmas but am flirting with it!

    SvarSlett
  2. Liebe Vibeke,
    du hast es wunderschön und alles sieht so gemütlich aus. Liebe Grüße von Stine

    SvarSlett
  3. although we all like white so much it seems that there must be something red and green for Christmas...they are so christmassy that without them something would be missing :)

    SvarSlett
  4. Så koselige julete bilder fra deg i dag Vibeke. Det er lov det nå, å leke seg med det røde. Den kjøpmannshylla di er jo så fin. Gleder meg til fortsettelsen på julepynting hos deg. Alltid noe å bli inspirert av!!! Ønsker deg en god ny uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Hei fineste Vibeke! Lenge siden jeg har kommentert her, men jeg titter innom iblant :) Du gjør det jo bare SÅ koselig!! Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver... hi hi... Vanskelig å holde igjen, men om noen få dager så... DA er det lov på ordentlig! :):) Men, helt innafor å tjuvstarte litt, og så kan en jo gjøre akkurat som en vil med det, men noe holder en litt tilbake, har vel med tradisjoner å gjøre tenker jeg :) Får skikkelig julestemning av det rød/hvite kjøkkenet ditt.
    Så spennende med din egen julebutikk, gratulerer! Den ser kjempekoselig ut, skulle gjerne tatt turen :)
    God ny uke til deg, kos deg! Klem Gry

    SvarSlett
  6. Kjempefint med den hylla! Blir spennende å se hvordan du pynter denne kroken av kjøkkendet. Granbar, kongler og epler er så fint! Naturlig og enkelt. Elsker bloggen din <3

    SvarSlett
  7. wunderschön und schlicht ist ihre dekoration!!! sie sind ein meister im dekorieren!!! einen schönen abend wünscht angie

    SvarSlett
  8. La decoración preciosa y las fotos maravillosas,bs.

    SvarSlett
  9. Your pictures look so pretty! I love that furniture piece (two pieces together?). All your decorations look very warm and inviting. I like your idea of some greenery in a tureen with pinecones. Very simple and festive at the same time.

    SvarSlett
  10. I'm your newest follower. Adding you to my favorites list!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for fin kommentar, Vibeke :-) Herlig julestemning allerede hos deg, alltid noe fint å se på her altså. Så at du skulle slutte med butikken, kan godt forstå at du har hatt det travelt, men en veldig fin butikk har du klart å skape, noe å ta med seg det også :-) Ha en fin førjulstid :-)

    SvarSlett
  12. Fantastisk fint Vibeke,jeg er som vanlg stum av beundring.Elsket tallerkenhyllen når den var der,men jammen ble dette helt perfekt også!! Du altså!!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett